Online boodschappen bestellen gebeurt vaker en vaker. In dit artikel lees je meer over de voordelen voor bedrijven van het online bestellen van zakelijke boodschappen.
Iedereen doet het
We worden met z’n allen steeds gemakzuchtiger en we zijn allemaal op zoek naar die technologische snufjes die ons leven net een beetje makkelijker maken. Een van die ‘uitvindingen’ die de laatste jaren een enorme hit is geworden is het online bestellen van je boodschappen. Voorheen ging iedereen met het karretje door de supermarkt om te kijken wat je die week voor boodschappen nodig had. Tegenwoordig zitten we achter onze laptop en stoppen we de producten met één druk op de knop in ons digitale karretje.
Voordelen voor bedrijven
Ook voor bedrijven kan het heel prettig zijn om de boodschappen online te bestellen. Zowel grote als kleine bedrijven kunnen hier gebruik van maken. Een van de voordelen is dat je als werknemer van een bedrijf niet meer met alle boodschappen hoeft te sjouwen en het scheelt je ook nog eens een ritje naar de supermarkt.
Een ander voordeel is dat je bij sommige supermarktketens ook een exclusief zakelijk assortiment hebt, dit is een assortiment die speciaal bedoeld is voor het zakelijk bestellen van de boodschappen.
Een groot voordeel van het bestellen van je boodschappen is dat het simpelweg tijd bespaart. Je hoeft geen werknemer meer op pad te sturen om een ritje te maken naar de supermarkt, vervolgens een uur in de supermarkt rondstruinen, de rit terug weer maken en dan alle boodschappen weer uitpakken om ze vervolgens op te bergen. Door het bestellen van je boodschappen sla je een aantal stappen over, in de tijd die je bespaart kun je vervolgens weer andere werkzaamheden uitvoeren.
Een vierde voordeel is dat de boodschappen aan de deur bezorgd worden, ook dit geeft jou extra de tijd om je bezig te houden met andere werkzaamheden. Stel, je werkt op een woongroep voor gehandicapten en voorheen deed je altijd de boodschappen. Dan moest er altijd een cliënt meer omdat er anders te weinig begeleiders op de groep zijn. Samen boodschappen doen met deze cliënt kost erg veel tijd waardoor je later op de dag te weinig tijd over hebt om te rapporteren en de administratie bij te houden. Het online bestellen van de boodschappen lost veel van deze problemen op.